Kampanie produktowe Google AdWords

Google AdWords to płatne narzędzie umożliwiające wyświetlanie reklam wśród wyników wyszukiwania Google. W 2014 roku Google udostępniło nową funkcjonalność pozwalającą na tworzenie kampanii produktowych. Możemy  tworzyć oryginalne, niestandardowe kampanie reklamowe oraz korzystać z dodatkowych narzędzi i funkcji aplikacji. Przy porównaniu kampanii produktowych Google z wcześniej dostępnymi narzędziami umieszczania reklam zauważyć można, że sam system  wyświetlania  kampanii popularyzujących w przeglądarce pozostał taki sam jak wcześniej, natomiast diametralnie zmienił się sposób jej tworzenia . W celu uruchomienia nowej kampanii produktowej należy tak jak wcześniej utworzyć konto Google Merchant Center, następnie skonfigurować je z Google AdWords. Warto zauważyć, że możliwe jest połączenie jednego konta Google AdWords z kilkoma kontami Google Merchant Center. To duże ułatwienie w tworzeniu kampanii. Jeśli posiadamy kilka kont w feedzie, a nasze produkty powtarzają się, mamy możliwość nadania poszczególnym kampaniom produktywnym odpowiednie priorytety: niski, wysoki lub średni. W bardzo prosty sposób można również wyszczególnić wybrane produkty.

google adwordshttp://www.pro-position.pl/wp-content/uploads/2015/02/adwords-300x165.jpg 300w, http://www.pro-position.pl/wp-content/uploads/2015/02/adwords.jpg 1200w" sizes="(max-width: 600px) 100vw, 600px" />

Tworząc kampanie należy zastanowić  się nad jej ustawieniami dotyczącymi: typu kampanii, sieci (reklamy domyślnych kampanii produktowych wyświetlane są w sieci wyszukiwania Google oraz w witrynach partnerów Google), identyfikator sprzedawcy (należy wybrać odpowiednie konto Google Merchant Center, powiązane z reklamowanymi produktami ), kraj sprzedaży (do wyboru mamy tylko te kraje, w których dostępne jest narzędzie Zakupy Google: Australia, Austria, Belgia, Brazylia, Czechy, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Indie, Japonia, Kanada, Meksyk, Niemcy, Norwegia, Polska, Rosja, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, USA, Wielka Brytania i Włochy), kanały zakupów (należy wybrać, sposób sprzedawania przedmiotów reklamowanych: online czy w sklepie stacjonarnym, wybranie obu opcji aktualnie dostępne jest tylko w USA), lokalizacje (chodzi tu o określenie lokalizacji geograficznych, w których będą reklamowane produkty), filtr zasobów (aplikacja pozwala na wybranie przedmiotów, które będziemy reklamować). Podczas konfiguracji kampanii trzeba określić stawkę, którą będziemy płacili za każde kliknięcie w podany link reklamowy.

Istotną rolę odgrywa również harmonogram czasu trwania kampanii. Określamy datę początku i końca, dni tygodnia, a nawet godziny w jakie będzie wyświetlana reklama. W celu optymalizacji organizowanej kampanii należy skorzystać z analizy porównawczej (możemy zapoznać się tu z informacjami, jak nasza reklama prezentuje  się  na tle kampanii podobnych produktów), narzędzia określającego udział w wyświetleniach (pozwala zoptymalizować liczbę wyświetleń reklamy) oraz symulatora składek (umożliwia wybranie optymalnej wysokości składki, która zapewni powodzenie kampanii reklamowej). Te narzędzia pozwalają na śledzenie rozwoju kampanii oraz wprowadzenie odpowiednich zmian mających na celu poprawę jej efektywności.

Kampanie produktowe AdWords stanowią idealne rozwiązanie dla reklamodawców. Dzięki zmianom jakie wprowadziło Google możemy w szybki i prosty sposób tworzyć dopasowane do naszych potrzeb kampanie reklamowe. Możliwa jest również kontrola przebiegu kampanii i jej rozwoju, czyli tzw. optymalizacja kampanii na koncie AdWords, którą powinien zająć się doświadczony specjalista.

Więcej informacji o kampaniach produktowych znajdą Państwo na stronie Google: https://support.google.com/adwords/answer/3455564?hl=pl

Zapraszamy do współpracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Z nami poznasz najlepsze pozycje ;-) - wyślij zapytanie ofertowe.